Imago/branding/JCI OM

Post date: Sep 7, 2014 5:42:27 PM

Op 21 augustus vond de eerste AV van het werkingsjaar plaats onder het thema “Be Inspired”. Met 15 namen we plaats in het gezellige restaurant Passe Vite. Er stond een drukke agenda geprogrammeerd voor de kick off van ons werkingsjaar. Na het cijfergedeelte, konden we al snel overgaan naar evaluatie van activiteiten, projecten en besprekingen van toekomstige commissies en ideeën. Dankzij de tijdige en kordate aanwijzigen van onze timekeepers, slaagden we er in om de AV met een korte vertraging van slechts 10 minuutjes af te kloppen!

Na een gezellige bartime, vol nieuwe ideeën ging ik dan ook met een tevreden gevoel naar huis.

Intussen is de maand september van start gegaan en net zoals voor de scholen betekent dit ook voor JCI Vlaanderen de start van hun werkingsjaar. Zaterdag 30 augustus verzamelden JCI-leden van uit gans België in Brussel voor de dag van de verantwoordelijken.

Ik koos ervoor om de vorming over “Imago” te volgen. Benieuwd naar wat het mij zou brengen nam ik deel aan de voormiddagsessie. Er werden pittige discussies gehouden over merken, branding en of imago beïnvloedbaar is door de vereniging/firma of bepaald wordt door de omgeving.

Waarom kent iedereen de Lions, Rotary en Kiwani’s, maar hebben de meesten geen idee waar je het over hebt als je over JCI spreekt?

JCI bestaat uit zoveel facetten, wat het moeilijk maakt om duidelijk af te lijnen. Vraag maar eens aan je mede-leden om JCI uit te leggen, iedereen zal met een totaal ander verhaal komen.

Stel nu dat je een project voor mindervaliden organiseert. Al snel zal elke aanwezige JCI associëren met een vereniging die mindervaliden ondersteunt.

Perceptie is dan ook heel belangrijk, kijk maar eens naar dit filmpje <klik hier>

Perceptie bepaalt mensen hun eerste indruk, en het is vaak ook die indruk die ze het best onthouden.

We werden ook de vraag gesteld wat onze elevator pitch voor JCI zou zijn. Het besluit was eigenlijk dat de meesten onder ons de 4 pijlers uitleggen, terwijl je daarvoor toch wel een heel lange liftrit nodig hebt…

De beste pitch die ik onthouden heb was de volgende:

JCI is een internationale vereniging die jonge mensen kansen biedt om projecten te organiseren waar ze zelf en hun gemeenschap beter van worden.

Met deze elevator pitch wil ik dan ook graag mijn woordje van september afsluiten.

Tot binnenkort, op de AV van 18 september in Mimosa te Middelkerke.

Groetjes,

Stefanie Vermeersch

Voorzitter JCI Oostende Middenkust 2014-2015